Grundare tar över VD-posten för myTaste

Andereas Friis, en av grundarna och huvudägarna i 203 Web Group, tar över posten som VD för dottebolaget myTaste. Han efterträder nuvarande VD Aage Reerslev med omedelbar verkan.

Andereas Friis har varit med och utvecklat myTaste från start och har spelat en avgörande roll för produktens utveckling och starka trafiktillväxt. Han kommer närmast från en roll som produktchef för myTaste.

- myTaste är det enskilt största projektet i koncernen och vi ser att det bästa för bolaget är att Andereas som grundare nu tar över det operativa ansvaret för att driva myTaste framåt, säger Jonas Söderqvist, VD för 203 Web Group.

- Jag är helt övertygad om potentialen för myTaste och det känns inspirerande att nu få ta projektet till nästa nivå i rollen som VD. Högst upp på agendan står intensifierat fokus på att etablera försäljningen internationellt. Närmast i tiden ligger att starta upp en säljorganisation i Spanien där rekryteringsarbetet redan är påbörjat, säger Andereas Friis, ny VD för myTaste.