Back

Betygsättning och kommentarer kommer nu till en av världens populäraste matsajter.

myTaste förbättrar sin redan populära matsajt genom att ge konsumenter möjlighet att kommentera och betygsätta recept. Funktionerna väntas bidra till en bättre användarupplevelse och ett större engagemang hos användarna.

Den nya funktionen att kommentera recept gör att användarna kan ställa frågor till den som gjort ett recept eller andra som sparat det och att efterföljande användare kan ta del av diskussionen kring receptet. Betygsfunktionen fungerar på liknande sätt som är vanligt t ex inom resebranschen där hotell betygsätts på en skala från 1-5. Det kommer göra det enklare för konsumenten att urskilja recept som uppskattats av andra användare.

Andreas Friis är en av grundarna på myTaste och han kommenterar de nya funktionerna.

– Idag är är folk vana vid att kunna kommentera och betygsätta på nätet. Inom matlagning finns det många uppenbara situationer där det är till nytta för användaren att kunna kommentera, som t ex att föreslå en alternativ ingrediens för den som är allergisk. Både kommentarer och betyg gör det möjligt att visa uppskattning till den som gjort receptet, något som inte varit möjligt tidigare.

myTaste samlar populära recept från matbloggar och andra matsajter och gör dem tillgängliga via webben och myTaste app för iPhone och Android. De nya funktionerna finns från och med idag tillgängliga på webben och kommer inom kort lanseras för apparna.

– De här funktionerna är minst lika viktiga ur ett affärsperspektiv eftersom vi tror att de kommer göra att användarna lägger mer tid på vår plattform. Samtidigt som användarnas engagemang ökar så bidrar kommentarerna och betygen till unikt innehåll vilket är mycket positivt ur SEO-synpunkt. I förlängningen ger en bättre användarupplevelse högre ranking på Google vilket leder till mer trafik och fler nya användare, säger Andereas Friis.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonas Söderqvist, VD
myTaste AB (publ)
jonas.soderqvist@mytaste.com

Andereas Friis , COO
andereas.friis@mytaste.com

myTaste är ett digitalt mediehus som bland annat äger och driver en av världens största matsajter; myTaste.com . Bolaget är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bankaktiebolag bolagets Certified Adviser, telefonnummer: 46 8 463 80 00.

myTaste AB (publ)
Birger Jarlsgatan 6B, 7 tr