203 Creative säljer innehavet i Right Route AB

Som en del i renodlingen av koncernens verksamhet säljer 203 Creative hela sin aktiepost i Right Route AB, bolaget bakom nyhetssajten News55.se.

Försäljningen inbringar totalt 681 200 kronor och köparna är sedan tidigare befintliga ägare. Den initiala investeringen i Right Route AB gjordes mot rabatterade arbetstimmar.

- I och med vår pågående avveckling har vi valt att sälja vår del i News55. Jag är mycket nöjd med utvecklingen i bolaget och de planer som finns för framtiden. Hade 203 Creatives situation sett annorlunda ut hade vi antagligen varit kvar ett tag till, det var inte direkt svårt för oss att hitta köpare, säger Dieter Kalisch, VD 203 Creative, i en kommentar.

- Det känns bra att vi stärker kassan ytterligare som gör att vi står starkare inför vår satsning att göra myTaste till världens största matsajt, säger Jonas Söderqvist VD för 203 Web Group.

Right Route AB driver News55.se - en nyhetssajt som främst vänder sig till en lite mer erfaren målgrupp. 203 Creative gick in som delägare i bolaget 2015 och har sedan dess jobbat löpande med projektet som konsulter.

Jonas Söderqvist, VD
203 Web Group AB (publ)
jonas.soderqvist@203webgroup.com
0732 512 203

203 Web Group är ett digitalt mediehus som bland annat äger och driver en av världens största matsajter; myTaste.com. Bolaget är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bankaktiebolag bolagets Certified Adviser, telefonnummer: 46 8 463 80 00.

203 Web Group AB (publ)
Birger Jarlsgatan 6B, 7 tr